
by Ferdinand Heller von Hellwald (page images at HathiTrust)
Oud-nederlandsche liederen uit den Nederlandtschen Cedenck-clanck (1626) /, by Adriaan Valerius and A.Henning, 1832), by Oskar Ludwig Bernhard Wolff (page images at HathiTrust) Proben altholländischer Volkslieder : mit einem Anhange altschwedischer, englischer, schottischer, italienischer, madecassischer, brasilianischer und altdeutscher Volkslieder / (Greiz : C.Vaderlandsche volksboeken en volkssprookjes van de vroegste tijden tot het einde der 18e eeuw (Haarlem, A.C.Nijhoff, 1903-08), by Florimond van Duyse (page images at HathiTrust US access only) Het oude Nederlandische lied wereldlijke en geestelijke liederen uit vroegeren tijd, teksten en melodieën, ('S-Gravenhage, M.by August Heinrich Hoffmann von Fallersleben (page images at HathiTrust)
Nijhoff, 1922), by Willem van Zuylen van Nyevelt and Elizabeth Mincoff (page images at HathiTrust US access only)
Souterliedekens : een Nederlandsch Psalmboek van 1540 met de oorspronkelijke volksliederen die bij de melodieën behooren / ('S-Gravenhage : M. Nijhoff Antwerpen : De Nederlandsche Boekhandel, 1903-1908), by Florimond van Duyse (page images at HathiTrust US access only) Het oude nederlandsche lied : wereldlijke en geestelijke liederen uit vroegeren tijd : teksten en melodieën / ('S-Gravenhage : M.
(Amsterdam, Swets & Zeitlinger, ), by Stephanus Johannes Du Toit (page images at HathiTrust US access only)
Suid-Afrikaanse volkspoësie: bijdrae tot die Suid-Afrikaanse volkskunde. Nijhoff, 1902), by Florimond van Duyse (page images at HathiTrust US access only) De melodie van het Nederlandsche lied en hare rhythmische vormen, / ('s-Gravenhage' : M. Souterliedekens een Nederlandsch Psalmboek van 1540, met de oorspronkelijke volksliederen die bij de melodieën behooren, ('s-Gravenhage, M. Vier en twintig liederen uit de 15de en 16de eeuw : met geestelijken en wereldlijken tekst / (Amsterdam : De Algemeene Muziekhandel Leipzig : Breitkopf & Härtel, ), by Johan Cornelis Marius van Riemsdijk (page images at HathiTrust). : Met de oorspronkelijke wijzen, waarop ze in den spaanschen tijd gezongen werden / (Amsterdam : J. Twaalf Geuzeliedjes uit de Geusen liedenboecxkens van 1588 en later. Nijhoff, 1912), by Daniel François Scheurleer (page images at HathiTrust US access only) Nederlandsche liedboeken lijst der in Nederland tot het jaar 1800 uitgegeven liedboeken, ('s-Gravenhage, M. Hooiberg, 1904), by Cornelia Catharine van de Graft (page images at HathiTrust US access only) Middelnederlandsche historieliederen : toegelicht en verklaard. Nederlandsche liederen uit vroegeren tijd / (Leiden : E. Het oude nederlandsche lied wereldlijke en geestelijke liederen uit vroegeren tijd, teksten en melodieën, ('s-Gravenhage, M.
Immerweel, Junior, 1828), by Jacob Carel Willem Le Jeune (page images at HathiTrust)
Letterkundig overzigt en proeven von de nederlandsche volkszangen sedert de XVde eeuw. Muller & Co., 1902), by Daniel François Scheurleer (page images at HathiTrust US access only) Bijdragen tot een repertorium der Nederlandsche muziekliteratuur bijeengebracht onder leiding / (Amsterdam : F. Nijhoff, 1894), by Paul Frédéricq (page images at HathiTrust) Onze historische volksliederen van vóór de godsdienstige beroerten der 16de ceuw / (Gent : J. See also what's at your library, or elsewhere. You can also browse an alphabetical list from this subject or from: Folk songs, Dutch Read the rest of this fascinating interview here.Ĭurrently listening to:Schubert, Impromptu D.Browse subject: Folk songs, Dutch | The Online Books Page The Online Books Pageīrowsing subject area: Folk songs, Dutch ( Exclude extended shelves) "If a man from Mars were dropped on the earth and the only Beethoven left was the piano sonatas, he could actually form a pretty complete idea of who Beethoven was. It isn't just a matter of effort, though, but also of absolute time - a live performance takes exactly as long as the piece, whereas a recording of a single sonata might take eight hours of takes, listening, making judgments, and balancing possible choices.Īnd I think he gets it right with this observation: I stretch my own limits, because I take all the experiences I've had with the individual work, with Beethoven and with performing altogether, and I try to distill them. In recording, though, I really put the screws to myself. Ohlsson's recording of the Beethoven sonata cycle is shaping up to be one for the ages. In a recent interview with writer/pianist Joseph Smith, Ohlsson provides an glimpse into this approach to the project: